De bouw van een inkoop- en tender start-up label

Start-up label

 

 

De ambitie te gaan ondernemen

Midden 2018 klopte de thought leader van Bloeii bij ons aan. Een enthousiaste inkoopadviseur met ook veel tenderervaring, had de wens zijn eigen inkooponderneming te starten. Hij werkte al jarenlang voor verschillende klanten, maar nu klaar voor het ondernemerschap. Alleen wilde hij dat niet alleen doen, maar in co-creatie.  In een thought leader met zoveel kennis en bewezen ervaring wilde ROUR graag investeren. Daarom zijn we samen een bloeiende samenwerking aangegaan.  

 

De toegevoegde waarde van het start-up label

In de beginfase maakten we samen een uniek businessmodel. In nauwe samenwerking verkregen we scherpte in welke toegevoegde waarde die het merk biedt, brachten we zijn kernactiviteiten in kaart en onderzochten een winstgevend verdienmodel. In co-creatie is de kennis van de thought leader omgegoten tot herkenbaar merk. Daarmee is de draai gemaakt van het aanbieden van het gebruikelijke ‘uurtje-factuurtje’ naar het bieden van serviceproducten voor een vaste prijs.

 

Branding, marketing en sales voor Bloeii

Het start-up label moest ook een gezicht krijgen. Daarom hielp onze brandmanager en visual designer met een merk- en visuele identiteit. Het label biedt een ijzersterk partnercontract aan de inkopende en verkopende kant. Daarmee laat Bloeii een bloeiende samenwerking tussen deze twee partijen ontstaan. Daaruit is uiteindelijk de naam gekomen: Bloeii met dubbel ii, met de laatste ‘i’ die staat voor ‘innovatie’. Want Bloeii gaat opdrachten op een vernieuwende, innovatieve wijze aan.  Een herkenbaar merkverhaal, pakkende huisstijl en promotiemiddelen zorgen nu voor zichtbaarheid van het label. Bloeii vindt en bind klanten met een sales- en marketingstrategie. Waarbij we onder andere koude leads onze kant op trekken met social selling. 

 

24/7 support

Bloeii heeft nu een eerste opdracht bij een mooie klant: Enexes. We blijven Bloeii supporten in financieel advies bij groei, investeringen en deals. Vernieuwen we de sales en marketing aanpak aan de hand van de veranderende vraag van de markt. En monitoren we de kwaliteit met een hoofdpuntrapportage. 

Terug naar overzicht