Het ontwikkelen van een start-up label voor kennis- en verandermanagement

Start-up label

 

 

De wens om ondernemer te worden 

Begin 2018 klopte Emiel Schoonhoven bij ons aan. Emiel, gedreven verander- en kennismanager in hart en nieren, had de wens zijn eigen consultancybureau te starten. Na jarenlang alleen te werken als ZZP’er wenste hij een groeiende onderneming. In een thought leader met zoveel kennis en bewezen ervaring wilde ROUR graag investeren. Daarom zijn we het avontuur om start-up label op te zetten samen aangegaan. 

 

Een businessmodel

In de beginfase hielpen we bij het ontwikkelen van een uniek businessmodel. In nauwe samenwerking verkregen we scherpte in welke toegevoegde waarde het merk biedt, brachten we de kernactiviteiten in kaart en onderzochten een winstgevend verdienmodel. 

In co-creatie is de kennis van Emiel omgegoten tot een spot-on, herkenbaar merk. Daarmee is de draai gemaakt van het aanbieden van het gebruikelijke ‘uurtje-factuurtje’ naar het bieden van serviceproducten voor een vaste prijs.

 

De ziel en zaligheid van het start-up label 

Het start-up label moest ook een gezicht krijgen. Daarom hielp onze brandmanager met een merk- en visuele identiteit. De visie van het label: ‘Het is niet meer het tijdperk van verandering maar een veranderd tijdperk. The next is now!’ komt terug in de naam van het label: TheNextNow. Een herkenbaar merkverhaal, pakkende huisstijl en promotiemiddelen zorgen nu voor zichtbaarheid van het label. TheNextNow betreed de markt met een sales- en marketingstrategie. Waarbij we onder andere koude leads onze kant op trekken met social selling. 

 

24/7 support

TheNextNow heeft nu verschillende opdrachten bij mooie klanten, zoals de Politie en het Amsterdam UMC. In deze fase blijven we TheNextNow supporten in financieel advies bij groei, investeringen en deals. Vernieuwen we de sales en marketing aanpak aan de hand van de veranderende vraag van de markt en monitoren we de kwaliteit met een hoofdpuntrapportage. 

Terug naar overzicht